Viskózní spojky

Jsme autorizovaný distributor viskózních ventilátorů a spojek značek BORGWARNER a BEHR HELLA SERVICE.

V roce 2011 jsme rozšířili naše portfolio o sortiment  viskózních ventilátorů a viskózních spojek výrobců BEHR HELLA SERVICE a BORGWARNER THERMAL SYSTEMS.

Jsme Vám schopni nabídnout viskózní ventilátory na všechny typy vozidel, zejména pak na nákladní vozy výrobců AVIA, RENAULT, MERCEDES, DAF, MAN, IVECO, SCANIA a VOLVO. Veškeré položky našeho visko sortimentu máme buď skladem, nebo na objednávku do třech pracovních dnů.

Distribuce a prodej

Prodej viskózních ventilátorů a viskózních spojek BorgWarner a BEHR-HELLA:

  • Ventilátor s viskózní spojkou je ventilátor vybavený spojkou využívající tření v kapalinách, které je závislé na teplotě
  • Přenáší točivý moment s proměnlivým prokluzováním
  • Ventilátor za pomocí viskospojky účinkuje, jen pokud je skutečně zapotřebí
  • Asi v 90% jízdních situací postačuje aerodynamické proudění – náporové
  • chlazení
  • Bývá upevněna pomocí převlečné matice s levotočivým závitem na hřídeli vodního čerpadla
  • Při skladování nesmí být dlouhou dobu nakloněna o více než 45o – zejména spojka, která již byla v provozu

Poradenství

  • Poradenství ohledně dostupného sortimentu visko ventilátorů a visko spojek
  • Aplikace jednotlivých typů visko sortimentu
  • Správná identifikace typu viskózního ventilátoru a možné náhrady

BorgWarner Visctronic™

Paralelně s výkony motorů rostou také požadavky na jejich spolehlivé a dostatečné chlazení. Viskózní ventilátory Visctronic ™ výrobce BorgWarner nové generace jsou perfektním příkladem několikaleté inovace a představují absolutní špičku v oblasti chlazení pro motory nákladních, průmyslových a také zemědělských aplikací.  

Ventilátor s viskózní spojkou je vybavený spojkou využívající tření v kapalinách, které je závislé na teplotě. V případě Visctronic, dochází k přepouštění kapaliny pomocí elektromagnetického ventilu. Díky této regulaci zajišťují ventilátory Visctronic precizní chladicí výkon, čímž šetří spotřebu paliva v rozsahu 9-10% oproti spojkám starší konstrukce. Vistronic díky robustnímu zpracování a konstrukci z lehkých materiálů také omezují „parazitickou“ zátěž na klikový hřídel motoru, na kterém jsou upevněny buď napřímo, nebo skrze soustavu poháněnou klínovým řemenem, což se kladně projevuje vyšším výkonem motoru. Viskospojky a viskoventilátory BorgWarner najdete zejména na nákladních vozidlech MAN, DAF, Volvo, Scania, Mercedes-Benz, RVI (Renault), DAEWOO-AVIA, ale také na strojích koncernu AGCO—Challenger, Valtra, Fendt a Massey-Ferguson.

Jak fungují viskospojky BorgWarner Vistronic:

  1. Vnitřní spojkový disk (modrý) je poháněn hřídelí (zelená), která je přímo napojena na klikový hřídel motoru nebo na hnací soustavu skrze klínový řemen. Vstupní otáčky hřídele jsou ekvivalentní otáčkám motoru, případně jsou navýšeny pomocí přídavné převodové soustavy.
  2. Vnitřní spojkový disk a vnější obal jsou odpojovány od vstupní hnací hřídele pomocí soustavy speciálních valivých ložisek.
  3. Vnitřní spojkový disk a vnější obal mezi sebou vytváří komoru, která je při běhu motoru naplněna silikonovou tekutinou. Její vlastnosti regulují prokluz viskospojky.
  4. Množství silikonové kapaliny je regulováno pomocí elektromagnetického přepouštěcího ventilu, čímž dochází k preciznímu regulování otáček ventilátoru. Vyprázdnění komory (neboli vypnutí ventilátoru) probíhá skrze přepuštění kapaliny

 

do reservoáru (6) skrze odtokové kanálky (5). Pokud je potřeba motor chladit a visko spojka musí naběhnout, ventil (4) do komory napustí silikonovou kapalinu v adekvátním množství. Regulace tohoto množství probíhá ve spolupráci s řídicí jednotkou motoru, která pro tento účel obsahuje speciální modul.

Začít chat
1
Společně vrátíme Vašemu vozu výkon! 🤝 Pokud se před tím potřebujete na něco zeptat, napište nám to sem 👇 Rychle to spolu vyřešíme 🙂

Nebo rovnou volejte +420 222 265 475 📞Po-Pá 7:30 do 17:00